Onze aanpak
Je eigen leerroute
Iedereen is anders. We hebben allemaal onze eigen talenten, interesses en ons eigen tempo. Daarom kun je bij ons je eigen leerroute samenstellen. Basis, kader, gemengde leerweg, theoretische leerweg of misschien wel een combinatie hiervan. In leerjaar 1 en 2 zit je in een dakplanklas, bijvoorbeeld basis/kader- of kader/mavo-klas.
Ook volg je iedere week een aantal talenturen. Dat zijn uren, die je kunt besteden aan iets wat je het leukst vindt om te doen, zoals sport, kunst of science. En het mooie: je coach en je leraren helpen je de keuzes te maken die het best bij je passen. Zo heb je aan het eind niet alleen een diploma op zak, je ontwikkelt vaardigheden om vol vertrouwen je toekomst tegemoet te gaan.
Beroepenoriëntatie UGO
Kies je voor UGO, dan ga je ook een beetje kijken bij UDO en andersom. Dat betekent dat je het vak beroepenoriëntatie in leerjaar 1 en 2 kunt krijgen in beide schoolgebouwen.
Dan maak je bij UGO je kennis met allerlei verschillende beroepen binnen Dienstverlening & Producten. Bij UDO ga je aan de slag met beroepen in de Techniek of Zorg en Welzijn.
Hoi, ik ben Chantal de Keijzer! Coördinator instroom brugklas op UGO.
Heb je een vraag? Stuur mij een mail.
Chantal de Keijzer
brugklascoördinatorPraktijkgericht
We zijn een praktijkgerichte school. Wat dat betekent? Dat we onze leerlingen uitdagen zelf te ontdekken wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn door gewoon lekker aan de slag te gaan. Daarom steek je bij ons je handen uit de mouwen. We bootsen zoveel mogelijk de praktijk na. Je krijgt bovendien regelmatig les buiten de school, bijvoorbeeld bij een bedrijf. Zo leer je gelijk hoe het is om ergens aan het werk te zijn. Da’s pas lekker ervaring opdoen.
Begeleiding
Op UGO heb je vanaf dag 1 je eigen coach, die je helpt te ontdekken wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Samen met je coach bepaal je je eigen leerroute en werk je aan je leerdoelen. Zo ontdek je meer over jezelf en welke leergebieden goed bij je passen.
Gaat het even wat minder op school? Heb je bijvoorbeeld moeite met concentreren, taal of rekenen? Wat de oorzaak ook is, samen gaan we op zoek naar een oplossing. Denk aan een aangepast leertempo of andere hulpmiddelen. Dat scheelt.